Konverteringsoptimering via mails

SONY DSC

AUTO-RESPONDERS er for mange et enten ukendt eller forældet fænomen. Men med Big Data og marketingautomation har det fået en revival. En autoresponder er i modsætning til et sporadisk nyhedsbrev, en række forprogrammerede mails med indhold, som er relevant for modtageren. Det kan være en række velkomst-mails, hvori man promoverer relevant indhold fra ens website, leverer gratis content som styrker din konverteringsoptimering, eller som forsøger at lave opsalg eller mersalg.

 

Styrken ved en autoresponder er, at den kun skal laves én gang, og så passer den sig selv og leverer solid kundeværdi. Jo mere personlig og målrettet man kan lave indholdet desto bedre. Det handler om at tænke ud af boksen omkring indholdet, da det kan være svært at finde oplagt kommunikation at give til brugerne. Her er nogle bud, som forhåbentlig kan inspirere dig til at tænke ud af boksen.

 

Sælger du:

  • Børnetøj – Så lave en auto-responder med gode råd til vask, navn i tøjet, pletfjerning…
  • Rejser – Lav en printbar huskeliste, eller en lokalguide til restauranter.
  • Mobilabonnementer – Liste over udlandstaksering, gode apps, liste over telefoniske services såsom just-eat, taxaselskaber og nummeroplysningen, mobiltilbud, konkurrencer…
  • Teaterbilletter – Videoklip, anmeldelse, interviews med skuespillere, info om toilet, handicapparkering, bar, pauser…
  • A-kasser – 10 fejl i din kontrakt du skal tjekke, løntjek, liste over gode jobsites…
  • Dagligvarer online – Opskrifter, tilbud, info om leveringsfordele, nichevarer, spørgeskemaundersøgelse som giver rabat på næste køb.
  • Legetøj – Info om gode børneture, børnevenlig mad, konkrete tilbud, mersalg til Legosættet, billet til Legoland…
  • Tyverialarm – Bestil flere klistermærker til vinduerne, køb kameraattrap, blinkedioder til hoveddøren, vi har hund skilt, hundelegetøj til indkørslen, Sådan foregår de fleste indbrud video.
  • Nye bankkunder – Renter for dummies, 10 måder at optimere din skat på eller videoer af særlige features.

 AIDA går på krykker i Århus, men lever i bedste velgående. Er du forvirret, så har du ikke AIDA på rygraden. Her er den:

  • Attention
  • Interest
  • Desire
  • Action

 

A – Fang opmærksomheden med din tro, overbevisning eller et løfte. Og naturligvis med stærke visuelle virkemidler.

I – Skab hurtig og umiddelbar relevans ved brug af de bedste ord som knyttet emnet eller interessen.

D – Tal til deres følelser og den værdi du tilfører deres liv. Italesæt det åbenlyse, også selvom det er en banalitet som fx ”spar penge”.

A – Det skal være soleklart, hvordan man kommer videre til næste step i din salgstragt. Med andre ord en call2action.
Hust altid at indfri evt. løfter fra Attention. Det gælder uanset om brugeren kommer fra en mail, tv-reklame, banner eller Google. Læs mere under Scenttrails.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *